#ditisjci …

Wat is #ditisjci dan?
Al enige tijd bestaat #ditisjci. Maar wat is dit? Wat wil JCI hiermee bereiken? Met welk doel wordt dit ingezet?
Hier vind je de antwoorden.
Wat is het?
Om op deze vraag antwoord te geven eerst maar even kort wat een # is. Een # of ‘hashtag’ kan je zien als een etiket. In het geval van #ditisjci is ‘#’ de hash en ‘ditisjci’ de tag. Plaats je een hashtag in of achter een bericht, dan wordt de hashtag een link die verwijst naar berichten waarin dezelfde hashtag wordt gebruikt. Zo kan je eenvoudig alle berichten waar #ditisjci in is opgenomen terug vinden. Een hashtag kan overigens worden gebruikt bij verschillende sociale media (Facebook, Twitter, Instagram & Linkedin).
Wat is het doel van #ditisjci?
Mart Voorsluis -oprichter van Metis Media- weet dat ook vanuit zijn tijd als lid van JCI er twee communicatie uitdagingen liggen voor het wereldwijde netwerk voor jonge ondernemende mensen:
- een lage naamsbekendheid;
- wat JCI is en voor staat.
Vandaag de dag speelt dit nog steeds. Gevolg van deze uitdagingen is dat potentiële leden JCI lastiger vinden en aan sponsoren en andere stakeholders vaak eerst moet worden uitgelegd wat JCI is. Binnen JCI leidt dit tot frustratie, omdat erkenning uitblijft voor wat JCI voor de samenleving betekent. Wat we willen bereiken is dus niet zo moeilijk: het vergroten van onze naamsbekendheid en het versterken van onze reputatie! Maar hoe doe je dat? Een expertise van Metis Media is content marketing. Samen met een club bevlogen JCI leden is eerst een content plan ontwikkeld. Belangrijk hierbij was het scherpstellen van de verschillende doelgroepen en hun behoefte aan informatie over JCI. Voor de huidige leden is het vooral boeiend om te lezen over projecten van andere Kamers, verslag van een gaaf congres of een inspirerende workshop. Potentiële leden kennen JCI niet of onvoldoende; zij willen veel meer weten wat een lidmaatschap hen persoonlijk kan brengen. En dat kunnen de huidige leden als geen ander verwoorden! En zo kwamen we op #ditisjci.
Wie willen we bereiken met de posts op sociale media?
Onze eigen leden en potentiële nieuwe leden! Plaats bijvoorbeeld een mooie foto van een project waar jij of andere leden van jullie Kamer onderdeel van zijn geweest met de #ditisjci. Vier je successen en wees trots op de maatschappelijke impact die jullie maken met deze mooie projecten.
Bereik je hiermee ook potentiële leden? Wellicht, want leden werven leden door samen het JCI verhaal te vertellen. JCI zet zich in voor een sterkere maatschappij doordat de leden in zichzelf investeren en in de maatschappij. Door leden hun eigen verhaal te laten vertellen krijg je een serie verhalen die samen het ‘JCI-verhaal’ vertellen voor mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn om lid te worden. Dankzij deze persoonlijke verhalen kan een potentieel lid geïnspireerd raken, zich uitgedaagd voelen of zich om een andere reden verbonden voelen met onze club. En natuurlijk vind je al deze persoonlijke verhalen via #ditisjci. Zien we binnenkort ook jouw verhaal online?
#ditisjci en plan van aanpak is tot stand gekomen door JCI PR & Communicatie en Metis Media, partner van JCI.
