CvA JCI Nederland in studio First Impression audiovisueel.jpg

Altijd jouw stad internationaal al op de kaart willen zetten? Nu is je kans! JCI Sion (Zwitserland) organiseert een online challenge. Maak een filmpje over je stad of regio en wat je met je kamer doet tijdens deze (intelligente) lockdown en maak kans op een geldprijs!

Hoe gaat dit in zijn werk?

Met gepaste trots presenteren we het nieuwste MGZN: een speciaal Impact Report. Dit is een bundel met projecten vanaf 2017 tot en met 2020. Stuk voor stuk uniek en impactvol. Vol met projecten over community, business, internationaal georiënteerd en over persoonlijke ontwikkeling.

Het is de ideale doelstelling om in een korte tijd op een duurzame wijze impact te creëren met een lange termijn effect. Het is mogelijk om samen met een team van JCI-ers en een lokale NGO het programma van de JCI NGO Accelerator te starten. Tijdens deze sessies wordt op basis van de vaardigheden en kennis van de JCI-leden op zoek gegaan naar oplossingen voor de uitdagingen die een NGO tegenkomt wanneer zij haar impact wil vergroten. 

Op 7 juli jl. heeft de eerste sessie ledenwerving anno 2020 plaatsgevonden. Met ruim tien0 deelnemende Kamers en boeiende discussies was deze eerste editie een succes te noemen. Gezien de animo en behoefte voor verdere verdieping bij de deelnemers vindt er op 24 november een vervolgsessie plaats. 

Projecten organiseren en besturen brengen risico`s met zich mee. Hoewel JCI NL en haar lokale kamers draaien op vrijwilligers is het goed om je bewust te zijn van de verantwoordelijkheid die je draagt als (lokaal) bestuurder. Wanneer binnen een Kamer of een bestuur iets mis gaat dan kan je als bestuurder aansprakelijk gesteld worden. Voor die situaties is het raadzaam om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. 

We kennen allemaal wel een zakelijke of persoonlijke situatie waarin het over strategie gaat of waarvoor een strategie belangrijk is. Of het nou gaat om het behalen van bepaalde duurzaamheidsdoelstellingen voor 2030 of over het zo goed mogelijk inruimen van de vaatwasser. Alles draait om de juiste tactiek, route en uiteindelijk de juiste strategie. 

Tijdens de Nationale Conventie op zaterdag 10 oktober 2020 werd Jan van Nieuwamerongen,tot grote verrassing van Jan zelf, tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau benoemd. Jan zet zich al sinds 1997 in voor JCI en is zelfs als senator nog altijd actief. Lees hier hoe Jan deze dag ervaren heeft.

Op zaterdag 21 november 2020 zien we jullie ONLINE voor de tweede editie van de JCI IMPACT SUMMIT waar we terugblikken op de impact die we als JCI Nederland afgelopen jaar creëerden! Want het was en is een jaar vol uitdagingen. Maar dat betekent niet dat we stil hebben gezeten. 

Langzaam gaan we weer richting het einde van het jaar. En dat betekent dat we richting de uitreiking van de felbegeerde JCI Awards gaan! Afgelopen jaar zijn er, ondanks of juist dankzij de coronacrisis, ontzettend veel mooie en nieuwe initiatieven voorbij gekomen: zowel fysieke op anderhalve meter afstand als digitaal, gericht op business, persoonlijke ontwikkeling, de lokale maatschappij of internationale verbinding. 

In mei 2019 is JCI een partnership aangegaan met Good2Connect; de leverancier van de Global Goals Game. Met deze spelvorm kun je actief op zoek gaan naar een concreet plan om samen lokale impact te maken.

Eindelijk is het zover! De website van JCI is flink onder handen genomen afgelopen tijd. We hebben nu een externe pagina (www.jci.nl) en een interne pagina (mijn.jci.nl). Potentiële leden komen vanaf nu terecht op een overzichtelijkere site. Ook de interne pagina is logischer ingedeeld en uitgebreid met onder andere meer PR-tips. 

Team Digitalisering is trots dat we een software-partner voor relatiebeheer en eventmanagement hebben gevonden in AllUnited. AllUnited bedient ruim 850 verenigingen en is al meer dan 20 jaar actief in het ontwikkelen van software op het gebied van digitale administratie. Het team is nu volop bezig met de implementatie. Wat dat betekent, ook voor jouw Kamer?

JCI Hart van Brabant is trots. Lange tijd was onzeker of het CvA op zaterdag 9 januari door kon gaan, maar het is zo ver. In januari 2021 krijg jij toegang tot de meest inspirerende succesverhalen én pijnlijke lessen van een regio die herrijst. Pick yourself up, dust yourself down…

Beste JCI-leden,

De Nationale Conventie gaat online door!

Zoals je ongetwijfeld hebt meegekregen zijn de richtlijnen van het RIVM en de maatregelen van de overheid deze week aangescherpt. Dat maakt helaas dat het niet langer verantwoord is om een fysieke bijeenkomst te organiseren. Enorm jammer! Ook wij hadden er erg veel zin in om elkaar weer te zien en een mooie dag te beleven. Dat zit er op dit moment even niet in. 

Afgelopen zaterdag stroomde je tijdlijn op Facebook waarschijnlijk vol met berichten over de World Cleanup Day. Logisch, we waren met meer dan 25 Kamers actief en deelden dit massaal online! #ditisjci draaiden overuren! 

Van JCI Amsterdam tot aan JCI Zuid-Limburg en weer terug naar JCI Almelo en zelfs een one-man show voor JCI Arnhem. Opbrengst? Zakken vol vuilnis in alle uithoeken van het land en zelfs over de grens in Duitsland wisten we aardig wat afval te verzamelen. Uniekste item; een Amsterdamse wasmachine. Daarnaast creëerden we meerdere persmomenten, positieve energie, verbondenheid (zelfs op 1,5 meter) en een super voldaan gevoel. 

Afgelopen juli ontvingen alle kamervoorzitters een oproep om hun Kamer aan te melden voor het nieuwe proces rondom ledenwerving via jci.nl. Tijdens de Bijzondere ledenvergadering in augustus jl. is dit proces goedgekeurd en wordt nu geïmplementeerd. 

Het team van PR & Communicatie werkt hard aan een Impact MGZN. Naast online zullen we deze ook fysiek gaan versturen naar alle leden. Het zou zo jammer zijn als je deze niet ontvangt omdat je adres niet juist in het systeem staat. Jammer voor jou, maar ook voor ons omdat we dan onnodig papier verbruiken en kosten maken.

Zoals afgelopen week gecommuniceerd vindt het Wereldcongres dit jaar online plaats en wel van 24 oktober tot en met 2 november. Het congres begint een week eerder dan het officiële Wereldcongres zou beginnen, zodat er voldoende ruimte is voor alle programmaonderdelen. Je kunt ervoor kiezen om alleen het Core Congress Program te volgen of om het JCI RISE VIP te volgen. 

Wij weten allemaal dat JCI een inspirerende, ondernemende en leergierige vereniging is waar wij graag lid van zijn. Het aantal leden loopt terug, dus hoog tijd om dit met de ‘buitenwereld’ te delen. 

Iedereen kan wel eens een zetje gebruiken om iets nieuws te leren of iets spannends te doen. JCI biedt je enorm veel kansen en mogelijkheden om ervaringen op te doen die je ook in je professionele leven waardevol zijn. JCI Talent Support is er voor elke JCI'er die ambitie en drive heeft om (ooit eens) lokaal, nationaal of internationaal een (bestuurs)rol te vervullen. We helpen je graag verder om de stappen te zetten waarvan je nu wellicht nog niet weet of je het kunt en of je het wel wilt. 

Op 21 november 2020 wordt het nieuwe JCI MGZN gepresenteerd: een waar Impact Report, zowel gedrukt als online. MZGN geeft een inkijk in de diverse projecten en de maatschappelijke impact van JCI Nederland. Bereik een grote, ambitieuze doelgroep in het JCI MGZN en adverteer ook. 

Stapt jouw Kamer uit de comfortzone en gaat het graag een uitdaging aan? Willen jullie een gaaf evenement voor álle JCI-leden organiseren? Met een thema én inhoud waar nog lang over na wordt gepraat? Zoeken jullie een project om je lustrumjaar een bijzonder tintje te geven? Tijdens de aankomende Nationale Conventie (NC) op 10 oktober wordt de organisatie van het januari College van Afgevaardigden (CvA) in januari 2022 gekozen. Wij zijn op zoek naar een organiserende Kamer!

Is ledenwerving voor jullie Kamer een uitdaging? Team Membership Growth helpt je op weg. Op dinsdag 7 juli organiseren we een online inspiratiesessie over ledenwerving anno 2020 met best practices, discussie en uitwisseling van ervaringen.

Ledenwerving is voor alle Kamers belangrijk en voor de meesten een uitdaging. Hoe komen we in contact met de doelgroep, hoe zetten we JCI juist neer, en hoe binden we ze aan onze Kamer? Persoonlijk contact wordt hierbij vaak gezien als een kernonderdeel van ledenwerving. En juist dat is anno 2020 een uitdaging. 

Op donderdagavond 30 juli roept het Federatiebestuur een extra Buitengewone Ledenvergadering (BLV) uit. In deze BLV legt de commissie Digitalisering een besluit voor aangaande nieuwe software voor ledenadministratie en eventmanagement. Dit doen we in juli, omdat besluitvorming op de Nationale Conventie in oktober te laat is om gereed te zijn per 1 januari 2021. Daarnaast staat ook een besluitpunt over het 'proces online aanmeldingen geïnteresseerden' op de agenda. 

De afgelopen maanden is de Digitale Leden Aministratie (DLA) achter de schermen vanwege technische redenen omgezet naar andere software. Dit had helaas iets meer voeten in de aarde dan van tevoren was ingeschat. De DLA is vanaf nu weer beschikbaar voor alle leden. De DLA is opgesplitst in twee omgevingen. Eén om je eigen kamergegevens in te zien (via Semble) en één om het hele JCI netwerk te kunnen inzien (via de Portal).

Wil jij graag bijdragen aan de strategische doelstellingen van JCI? Wil jij ervoor zorgen dat jouw leden hun lidmaatschap echt als een verrijking zien? Wil je graag een duurzaam project opzetten met één van de partners van JCI? 

Meld je dan nu aan voor een kamerworkshop van de Strategyzers door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We komen langs bij jouw Kamer om met jullie te bespreken op jullie kameridentiteit en uitdagingen te bespreken. 

Na lang wikken en wegen hebben wij helaas moeten besluiten om de pre-tour voorafgaand aan het Wereldcongres in Japan te annuleren. De coronacrisis en -maatregelen zorgen ervoor dat er teveel onzekerheden zijn waardoor wij helaas nu geen (financiële) verplichten kunnen aangaan. 

In warme herinnering

Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van Fleur Duijvestijn op 4 juni jl..

Onze gedachten gaan uit naar Fleur haar echtgenoot, Marc, naar haar familie, vrienden en alle anderen die het plezier hebben mogen ervaren om samengewerkt te hebben met Fleur. Wij wensen hen heel veel sterkte met dit ongelooflijke verlies!

FranklinCovey is wereldwijd toonaangevend waar het gaat om het behalen van resultaten en gedragsverandering in organisaties. Thema’s waar zij zich mee bezig houden zijn onder andere het vergroten van de loyaliteit van klanten, het vergroten van de betrokkenheid van medewerkers en effectief leiderschap.

Morgen 9 mei staat het online Mei CvA gepland. De CvA-vergadering zal volledig digitaal plaats vinden. De vergadering start om 14:00 uur. De agendastukken, geleideformulieren en bijlagen hebben jullie ontvangen in de email van dinsdag 28 april.